AI gebruiken bij het genereren van toetsvragen (Proefles)

Dit is een voorbeeld van een les over het gebruik van AI (Artificial Intelligence) bij het maken van een gedeelte van de content voor je e-learning module. Even wat context: in de originele training, waar deze les uitkomt, hebben de cursisten kennisgemaakt met Sofie, de eigenaar van een hondenschool. Het is de eerste keer dat […]

Geef – de juiste – kleur aan je e-learning (Proefles)

Kleurgebruik is bij e-learning erg belangrijk. Het kan de training inspirerend of juist saai maken. En erger nog: als je de verkeerde kleurencombinatie gebruikt, of onvoldoende contrast, dan heb je kans dat niet alle deelnemers letterlijk kunnen “zien” wat er staat op de afbeelding, dia of video. Daarom besteden we in de opleiding aandacht aan […]

Prototype met PowerPoint (Proefles)

Een prototype is een werkend voorbeeld dat je kunt laten zien aan je opdrachtgever en/of toekomstige deelnemers. Heel vaak zul je een klein stukje van de “echte” training die je aan het ontwikkelen bent, gebruiken om een prototype van te maken. Dat doe je dan meestal met de auteurstool die je inzet voor de hele […]

Hoe leren jouw cursisten? (Proefles)

Als je een training of lesprogramma gaat ontwikkelen, is het belangrijk dat je rekening houdt met de leerstijlen van de deelnemers. Mensen in z’n algemeenheid leren op een bepaalde manier, maar als je op individueel niveau kijkt, kunnen er grote verschillen bestaan. Het voordeel van e-learning is dat je de tools in handen hebt, om […]

Samenvatting Ontwikkelfase

In deze module heb je geleerd welke (extra) activiteiten belangrijk zijn tijdens de ontwikkelfase. Het spreekt voor zich dat je tijdens deze fase druk bezig bent met het ontwikkelen van de content: teksten, video’s, audio en natuurlijk de content in Storyline of een andere auteurstool. Maar vóór dat je de training overdraagt aan de opdrachtgever, […]