Ga op internet op zoek naar praktijkvoorbeelden van elk van de volgende termen: We zoeken geen leveranciers, maar bedrijven die deze methoden zelf inzetten. Beschrijf voor elk van de gevonden situaties het volgende: – Welk bedrijf of organisatie biedt het aan– Wat is het doel– Hoe zou jij het kunnen gebruiken bij je eigen e-learning […]
In de vorige les zijn we ingegaan op het selecteren van een LMS.Nu ga je dit zelf in de praktijk uitvoeren. Er zijn veel systemen waar je uit kunt kiezen, maar wat is in welke situatie de beste keuze? Deze (uitdagende) opdracht, die bestaat uit een aantal onderdelen, ga je uitvoeren aan de hand van […]
In deze module hebben we gekeken naar Digitale Didactiek.We zijn begonnen met het in kaart brengen van de voor- en nadelen van online leren en hoe we met de juiste middelen de meeste nadelen kunnen aanpakken en zelfs omzetten naar voordelen t.o.v. live, klassikaal onderwijs. Als je een training maakt en daar een goed leereffect […]
Als je een training of lesprogramma gaat ontwikkelen, is het belangrijk dat je rekening houdt met de deelnemers leren. Globaal gezien leren mensen op een bepaalde manier, maar als je op individueel niveau kijkt, kunnen er grote verschillen bestaan. Het voordeel van e-learning is dat je de tools in handen hebt, om die verschillende leerstijlen […]
Als je een ervaren trainer bent, dan pas je bewust, of onbewust vaak al veel didactische principes toe. Maar niet iedereen die e-learning gaat ontwikkelen heeft een didactische achtergrond. En waarom zou er bij online leren een “andere” didactiek gebruikt moeten worden dan bij de traditionele manieren van lesgeven?Daar zijn verschillende redenen voor. In deze […]