Samenvatting Digitale Didactiek

In deze module hebben we gekeken naar Digitale Didactiek.We zijn begonnen met het in kaart brengen van de voor- en nadelen van online leren en hoe we met de juiste middelen de meeste nadelen kunnen aanpakken en zelfs omzetten naar voordelen t.o.v. live, klassikaal onderwijs. Als je een training maakt en daar een goed leereffect […]

Hoe leren mensen?

Als je een training of lesprogramma gaat ontwikkelen, is het belangrijk dat je rekening houdt met de deelnemers leren. Globaal gezien leren mensen op een bepaalde manier, maar als je op individueel niveau kijkt, kunnen er grote verschillen bestaan. Het voordeel van e-learning is dat je de tools in handen hebt, om die verschillende leerstijlen […]

Waarom Digitale Didactiek?

Als je een ervaren trainer bent, dan pas je bewust, of onbewust vaak al veel didactische principes toe. Maar niet iedereen die e-learning gaat ontwikkelen heeft een didactische achtergrond. En waarom zou er bij online leren een “andere” didactiek gebruikt moeten worden dan bij de traditionele manieren van lesgeven?Daar zijn verschillende redenen voor. In deze […]

De voor- en nadelen van e-learning

E-Learning heeft voordelen voor jou, voor je opdrachtgever (directie/management van het bedrijf of de organisatie die jou als externe e-learning ontwikkelaar inhuurt) en natuurlijk ook voor de cursisten of deelnemers aan de trainingen.Maar als we kijken naar deze laatste groep, de deelnemers, dan zie je dat er naast voordelen ook nog een aantal nadelen kleven […]

Opdracht Nadelen van E-Learning

Deze module starten we met een opdracht en daarna krijg je pas de eerste content (het Flipped Classroom idee, als je je dat nog herinnert van module 1). In deze module gaan we het o.a. hebben over de voordelen, maar ook de nadelen van e-learning. Ik wil graag van je weten welke nadelen er volgens […]