Stappenplan video (proefles)

Als je nog weinig ervaring hebt met het maken en gebruiken van video in je training, dan vind je het misschien lastig om te bepalen welke stappen je allemaal moet zetten en vooral ook: in welke volgorde.Toch is het bedenken, maken en opnemen van je video, tot en met het online zetten een vrij vast […]

AI inzetten als hulp bij de opzet van je training (proefles)

In deze les kijken we naar taken die we moeten uitvoeren voor een goede voorbereiding van de training. We gaan ChatGPT inzetten bij het opzetten van het raamwerk (modules en lessen) van je training. Natuurlijk zijn er nog veel meer taken die we samen met een AI chatbot kunnen uitvoeren. Voor deze proefles beperken we […]

Hoe inspireer je jouw cursisten online? (proefles)

Als je de hoofdlijnen, de globale indeling, van je programma op papier hebt, kun je verder werken. Maar hoe pak je dat nou zo goed mogelijk aan? Hoe bepaal je de structuur van je training en van de lessen? Waar haal je de content vandaan en welke “rol” ga je spelen in het programma? Allemaal […]

Hoe past je Online Academie in je totale aanbod? (proefles)

Als je meerdere diensten hebt, is het goed als deze een bepaalde logische samenhang hebben.Variëteit in je aanbod zorgt er voor dat je meer klanten krijgt, omdat je diensten aanbiedt in verschillende prijsklassen en met verschillende serviceniveaus. Maar het zorgt er ook voor dat jij je klanten langer aan je kunt binden. De meeste klanten […]

Opdracht QuickStart-I- 4.3 Zet je video’s online

Je hebt nu je content klaar: video’s en tekst. Voordat je de video’s in je LMS kunt gebruiken moet je ze nog online zetten. De beste keuze daarvoor is Vimeo (betere afspeelkwaliteit, snelheid en beveiliging; geen reclame!), maar ook YouTube kun je gebruiken. Upload je video(s) naar een van deze platformen, zodat je ze in […]