Samenvatting Module 3

In deze module hebben we de voorbereidingen getroffen om van je nieuwe online programma een succes te maken. Je hebt je doelgroep in kaart gebracht, je niche gedefinieerd en je weet wat jouw positie is ten opzichte van je concurrenten die vergelijkbare programma’s aanbieden. Je weet wat je klanten WILLEN en niet alleen wat ze […]

Les 3.4 – Tijdplanning

Tijdplanning Voor je straks van start gaat met de ontwikkeling van je lesmateriaal is het belangrijk om eerst je tijdplanning op orde te hebben. En de gegevens over je content overzichtelijk op een rijtje. Zelf noteer ik alles in één spreadsheet. Dan kan ik in een oogopslag zien wat er nog moet gebeuren. Natuurlijk orden ik […]

Les 3.3 – Klein beginnen

Klein beginnen Het is heel verleidelijk om snel aan de slag te gaan en je hele programma achter elkaar door te ontwikkelen.Waarom dat geen goed idee is en wat je beter kunt doen leer je in deze les. Tekst les 3.3

Opdracht 3.2 Marktonderzoek (1)

  Deel 1: Sociale Media In de vorige module (opdracht “Jouw toekomstige deelnemers“) heb je globaal aangegeven wat voor soort deelnemers jij kunt verwachten voor je training. Nu ga je de doelgroep en jouw concurrenten nog wat beter in kaart brengen. Het is belangrijk dat je daar een goed beeld van hebt, zodat je dit al vanaf het […]

Les 3.2 – Marktonderzoek

Marktonderzoek In les 1 heb je je niche bepaald.Maar hoe weet je dat dit de juiste keuze is?Wat speelt er werkelijk bij de doelgroep en is jouw oplossing echt zo uniek?Wie zijn je concurrenten en wat bieden zij aan? Deze les gaat over marktonderzoek.De manier om op al die vragen een antwoord te krijgen. Een […]