Samenvatting

  In deze module hebben we gekeken naar marketing. Het is maar een kleine greep uit de bijna oneindige mogelijkheden om je pilotprogramma op de kaart te zetten. Ik hoop dat je door het selecteren van enkele methoden, de juiste planning en een beetje discipline heel veel resultaat zult behalen. Nu je weet hoe je […]

Opdracht2 marketingplan

  Maak een maandelijks marketingplan. Neem zowel de offline als de online componenten op. Je kunt het voorbeeld gebruiken dat hieronder staat en het lege spreadsheet dat er bij staat. Je mag natuurlijk ook je eigen indeling gebruiken als je dat fijner vindt. Het belangrijkste is dat je er even voor gaat zitten en het ook […]

6 – Online Marketing in 30 minuten per dag

  Bij online marketing kun je veel automatiseren. Maar let op dat je jezelf niet buitenspel zet. Je potentiële klanten vinden het ontzettend belangrijk om JOU te leren kennen. En je bedrijf. Want kennis is natuurlijk belangrijk, maar de mens achter het bedrijf is minstens zo belangrijk. Zeker als je zelf een klein bedrijf hebt of […]

5 – Creëer de marketingmachine die bij jou past

  Is het mogelijk om je marketing als een goed gesmeerde machine te laten werken? Dat lijkt een onmogelijke opgave. Toch is het gemakkelijker dan je denkt. De clou is dat je bepaalde marketingacties tot een gewoonte maakt. Dat je ze integreert in je dagelijkse bezigheden. In deze les leer je hoe dat in een […]

4 – Waarom er verschillende marketingrecepten zijn

Als het om marketing gaat zijn er vele goeroes. De een roept dit, de ander dat. Wat moet je doen, wie moet je geloven? Er is niet één methode voor alle situaties. Het maakt heel veel uit of je een multinational bent met speciale afdelingen en enorme budgetten of dat je een kleine bedrijf hebt waarbij […]